2012. augusztus 26., vasárnap

Ottrubay Melinda az új Seherezáde


Vasárnap délután háromkor egyet libbent az Operaház függönye, azzal a szeles mozdulattal, mellyel a színházi bársonyköpenyt ejtik le hófehér vállukról a szépasszonyok, Rimszkij- Korzakov muzsikájának forró árama kicsapott a zenekar medréből és már testet is öltött ez a nyugtalan zene, mert a fiatal lány. aki fénysugarak ezüst zuhatagában maga is ezüst sugárnak látszott e percben, — nem volt más, mint a testté vált muzsika
. . . A táncosnő, aki idáig a (klasszikus stílus legnemesebb művésze volt a balett-színpadon, most új feladat izgalmában lángolt fel. A „Seherezade”, ez a vérbő tánc-dráma adott alkalmat Ottrubay Melindának arra, hogy a klasszicitás szigorú formaiból kilépve, a nyugtalan és szenvedélyes élet, a vérző es lüktető drámaiság megdöbbentően új kifejezéseire találjon rá, egy elragadtatott közönség előtt, amely minden idegével és egész képzeletével átélte a nagy művészi esemény, az igazi premiere örömét. . . A fölényes tudású fiatal táncművésznőt, mint a balett nagy emberábrázolóját ismertük meg vasárnap. Alakításában, arcának derűjében-borújában, alakjának gazdag életében a kifejezésnek sokrétű finomságait ereztük, egymás fölé rétegeződő színeket es melódiákat, melyek egy lélek és egy idegrendszer
vallomásait mondják el nekünk, Ottrubay Melinda a nagy mimikai művész nyugtalanítóan érdekes arcával jelent meg előttünk. De a szenvedélyek, a szerelem, a szenvedés, az odaadás, az öröm, a félelem, a tombolás és a halál, a paroxizmus és a csüggedés ábrázolása közben egyetlen pillanatig sem mondott le arról, hogy a balett legbelsőbb lényegét fejezze ki: magát a Szépséget és a Zenét!

B. I. Film Színház Irodalom; 1941. november 14-20-ig

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése